Mari Letak Link

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Where is my phone ?

Seseorang menyarankan kepada aku untuk memasang ' where is my phone ' application di hand phone baru ku. Dia kata  sepatutnya talipon aku tak payah pasang application itu pun tak apa , pasang aja tali dan gantung talipon di tengkok habis cerita. Lawa dia tersengih mengenakan aku. Aku tau la aku selalu tercicir hand phone. Aku setujulah dengan cadangan dia tu, maklumlah bab-bab software and application canggih ni....aku mengaku la yang aku tak berapa nak canggih. Kadang ketinggalan zaman gitu.

Then aku tanya dia, " Ok la, kalau kita pasang app tu, bila kita hilang atau tercicir talipon - kita dapat kesan dan tau la kat mana talipon tu berada kan ?" Dia mengangguk.
" Hemm.......masaalahnya talipon yang dah berjaya dikesan tu boleh dapat balik tak ?" aku tanya lagi dengan muka bodoh.
" Kalau tak ada orang sebat dan rembat....haruslah boleh dapat balik," dia jawab dengan muka poyo.
Kalau setakat tahu lokasi talipon tapi tak dapat balik.......tak ada apalah yang hebat sangat dengan app tu :P

Nota : Aku ada terbaca di Mingguan Malaysia tidak lama dulu tentang salah seorang dari billionaire dunia yang tidak punya rumah mewah sampai ke sudah dan tak ada pun talipon canggih dalam gengamam. Hidupnya biasa-biasa saja tapi dia billionaire.

No comments:

Post a Comment